PRV och Utrikeshandelsföreningen bjuder in till webbinarium: Planera för lyckad exportaffär och exitstrategi – dra nytta av de immateriella tillgångarna

Välkommen till digitalt seminarium om värdet av immateriella tillgångar. Under en dryg timme kommer vi att beröra hur du som finansiär, med mer kunskap om hantering av immateriella tillgångar, kan se med nya ögon på ett exporterande företag och hur man bygger värde i bolag med hjälp av strategier för immateriella tillgångar.

På agendan:
• Vad är immateriella tillgångar? Christina Griebeler, Kallan Legal och Christina Wainikka, Svenskt Näringsliv
• Hur värdera immateriella tillgångar? En IP-strategi är mycket viktig för en lyckad exit. Katarina Wendin, Assa Abloy
• Vad bör man som finansiär tänka på när det gäller immateriella tillgångar? Elisabeth Thand Ringqvist, Edge Venture Capital

Seminariet riktar sig till dig som finansierar svenska företag, företrädesvis med export på agendan, eller till dig som företagsrådgivare, som behöver veta vad företagen kan förvänta sig hos en finansiär.

Datum: Fredag 29 maj, 2020.

Tid: 08:30-09:45.

Plats: Digitalt, via Teams.

Anmäl dig här

Vid frågor kontakta Karin Frölander Mattsson, Utrikeshandelsföreningen på [email protected] eller +46 8 553 432 95.