Lyckat seminarium om ”Doing buiness in El Salvador”

Den 13 oktober gästades Utrikeshandelsföreningen i Stockholm av El Salvadors utrikesminister Hugo Roger Martinez Bonilla. Ministern informerade om affärsmöjligheterna och investeringsklimatet i El Salvador för svenska bolag.

Rachel Samren EVP External Affairs från Millicom och Henrik Högberg VP and Corporate Officer från Ericsson berättade om deras företags historia i El Salvador och vilka möjligheter och utmaningar som de står inför. Utrikesministern tog också upp problemen som finns i landet och hur regeringen tar sig an dessa. Även vikten av det regionala samarbetet i Centralamerika diskuterades.

Seminariet modererades av Utrikeshandelsföreningens verkställande ledamot Eva Häussling och anordnades tillsammans med El Salvadors ambassad.

Dela detta inlägg