Välkommen till dagen för Exportutveckling 2021 – Eva Häussling, verkställande ledamot i Utrikeshandelsföreningen leder panelsamtalet

Seminarium med utdelning av priset Export Hermes och Upcoming Star

Torsdag 18 november, kl 16.00 –  19.00. Spara datumet i din kalender!

FEI, Kammakargatan 5, Stockholm

Svenska företag bidrar till det ökade svenska välståndet genom sin export och sin innovationskraft. De exporterar och importerar varor och tjänster, investerar utomlands och lockar till sig utländskt kapital. Tillsammans bidrar handeln och utbytet med andra länder till att bibehålla den svenska framgångssagan och till att positionera Sverige internationellt.

Bild från tidigare prisutdelning av fondens utmärkelser.
Övre raden från vänster: Yngve Bergkvist, grundare av Ice Hotel, Francesca O’Brien Apelgren, vd Sveriges Marknadsförbund, Henk Noback, vd Morakniv AB, Björn Åkerblom, marknadschef Morakniv AB Nedre raden från vänster: Jonas Wamstad, vd och grundare AirWaterGreen Group, Christopher Risenius, vd Ice Hotel AB, Fredrik Edsholm, medgrundare AirWaterGreen Group, Åsa Rosing, marknadschef, Ice Hotel AB, Anders Lundwall, Fonden för Exportutveckling.
Foto: Niklas Palmklint.

16.00 Välkomstanförande av fondens ordförande Francesca O´Brien Apelgren.

16.10 – 16.30 Föredrag av Klas Eklund – ”Export skapar välstånd”.

16.30 – 16.50 Utdelning av Export Hermes 2021 – Anders Lundwall.

16.50 – 17.10 Paus med förfriskningar.

17.10 – 17.30 Utdelning av Upcoming Star 2021 – Anders Lundwall.

17.30 – 18.00 Panelsamtal med tidigare pristagare under ledning av Eva Häussling.

18.00 – 19.00 Mingel & förtäring.

ArrangörStiftarna av Fonden för Exportutveckling:
Sveriges Marknadsförbund, Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening, Föreningen Företagsekonomiska Institutet 1888, Föreningen Mercuri-Schartauanerna

Dag: 18 november

Tid: kl. 16.00 – 19.00

Plats: Hos FEI, Kammakargatan 5, Stockholm

Kostnad: Eventet är kostnadsfritt men vi tillämpar en ”no-show” avgift på 300 SEK vid utebliven närvaro som inte meddelats senast 48 timmar innan eventet startar.

Sista anmälningsdag: 1 november 2021

Förtäring och dryck serveras på plats och ingår

Till anmälan