Utrikeshandelsföreningen och PRV bjuder in till webbinarium: Säkra din export i osäkra tider

Foto: Casper Hedberg

Välkomna till ett seminarium om värdet av immateriella tillgångar. I tider som den vi just nu befinner oss i är det ännu viktigare att ta medvetna beslut kring sina immateriella tillgångar. Under en dryg timme kommer vi att beröra hur du som företagare kan tänka när köpkraften minskar, mer av handeln sker digitalt, och du befinner dig på eller ska ut på en internationell marknad.

På agendan:

• Vad är immateriella tillgångar? Vad händer om jag väljer bort immateriella rättigheter?
  • Kan jag ersätta immateriella rättigheter med företagshemligheter?
  • Med ökad e-handel ökar också piratkopieringen på många områden. Hur kan man som företag bevaka och hantera det?

Bland talarna:

• Måns Sjöstrand, Daniel Wellington
  • Viktor Johansson, Digip
  • Magnus Tonell, NextLaw
  • Erik Enqvist, PRV

Seminariet riktar sig till dig som exporterar eller är på väg att hitta nya marknader genom export. Företagare, rådgivare och exportfrämjare, alla är välkomna att delta.

Datum: Tisdag 16 juni, 2020.

Tid: 08:30-09:45.

Plats: Digitalt, via Teams.

Anmäl dig här

Vid frågor kontakta Karin Frölander Mattsson, Utrikeshandelsföreningen på [email protected] eller +46 8 553 432 95

Dela detta inlägg