Webinarium Sweden Africa Chamber: Coronakrisens effekter för svenska företag i Afrika 13 maj 2020

Översiktsvy av Kapstaden en solig dag

Vi hjälper ditt företag med närvaro i Afrika genom krisen och förbereder dig för en kraftfull come-back.

Vi hoppas ni alla mår bra trots den prövande fas vi just nu befinner oss i! Medan vi arbetar på distans och inte kan resa så blir det viktigare än någonsin att hålla sig à jour kring vad som händer på den internationella marknaden.

Den afrikanska efterfrågan på svenska lösningar kommer med största sannolikhet öka efter Corona, och vi vill självklart hjälpa våra medlemsföretag med närvaro i Afrika genom krisen.

För att rusta svenskt näringsliv för en kraftfull come-back på den afrikanska marknaden har vi tagit fram en webbinarieserie som inkluderar ett exklusivt program späckat med världskända Afrikaexperter. Genom våra samarbeten och partnerskap i Afrika kan vi erbjuda våra medlemsföretag kostnadsfritt deltagande i dessa event.

21 april – Looking beyond Covid-19 in Africa – presentation av Robert Besseling

27-30 april – TXF Africa 2020, Export and Project Finance – webbkonferens: Normalpris är EUR 2599,  Sweden Africa Chamber medlemmar deltar helt kostnadsfritt.

13 maj – Coronakrisens effekter för svenska företag i Afrika – presentation av och med Afrikaexperten Peter Stein, som nyligen släppte boken ”Svenska företag i Afrika: från slavhandel till IT-revolution” tillsammans med Emil Uddhammar.

Vi är i dialog med flera av våra samarbetspartners i Afrika kring fler relevanta webbinarier, och återkommer snart om detta. Håll utkik på hemsidan under våren!

En lista på samtliga events, samt instruktioner på hur ni anmäler er, hittar ni på vår hemsida

Dela detta inlägg