Fonden för exportutveckling: Stipendier som stärker svensk export

Har du en aktivitet, en studie, en kampanj som kan sprida ny kunskap om internationell handel och som skulle bidra till ökad svensk export? Då finns möjlighet att få ett stipendium som delfinansiering till ditt ”exportprojekt”.

Fonden för Exportutveckling delar två gånger om året ut stipendier till personer som vill genomföra ett begränsat projekt som syftar till att ge ny kunskap om svenska exportmöjligheter. Fonden har under mer än 40 år delat ut hundratals stipendier – ofta till praktikanter vid svenska handelskamrar utomlands, vid Business Sweden kontor, till master studenter eller till privatpersoner med en bra idé som kan öka export o handel från Sverige. Dock inte till ”egna studier”.

Fondens motto : ”Export o handel skapar välstånd”

Mer information om kriterier, tider och rapportering för stipendier kan du läsa på fondens hemsida, www.exportutveckling.se.

Varmt välkommen med intresseanmälan senast den 15 mars 2022.

Stiftare är : Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening (SAU), Sveriges Marknadsförbund, Föreningen Företagsekonomiska Institutet (FEI), Föreningen Mercuri-Schartauanerna.