INBJUDAN WEBBINARIUM 24 AUGUSTI 2021 kl. 08.30 – 10.00: Expo 2020 i Dubai – Upptäck möjligheterna med Sveriges deltagande!

Den svenska paviljongen ”The Forest” är en unik byggnad byggd helt i trä. Den övre våningen är byggd som träkojor och på bilden syns en av gläntorna mellan kojorna. Foto: Photo: Alessandro Ripellino Arkitekter/Studio Adrien Gardère/Luigi Pardo Architetti.

Den 1 oktober 2021 öppnas portarna till världsutställningen Expo 2020 i Dubai med 190 deltagande länder. Temat är Connecting Minds – Creating the Future.

Sverige och svenska företag storsatsar på världsutställningen och deltagandet i Expo 2020 är Sveriges enskilt största satsning någonsin inom export- och investeringsfrämjandet. Totalt deltar mer än 130 företag och organisationer i den svenska satsningen. Sveriges Expo-deltagande fokuserar på hållbarhet och den svenska paviljongen ”The Forest” är en hållbarhetsmanifestering byggd helt i trä och fylld av innovativa och energieffektiva lösningar.

Lyssna på generalkommissarie Jan Thesleff och företrädare för svenska partnerföretag till Expo-satsningen om vikten av denna storsatsning i kölvattnet av pandemin och vilka möjligheter som fortfarande finns för nya företag att ansluta sig till denna unika satsning.”

Välkommen till webbinariet den 24 augusti kl. 08.30-10.00 via TEAMS

Medverkande:
Jan Thesleff, Generalkommissarie för Sveriges deltagande i världsutställningen Expo 2020 i Dubai
Jenny Larsson, VD, Hitachi ABB Power Grids i Sverige
Suzanne Håkansson, Senior Director Government Affairs Europe & Nordic, AstraZeneca
Ulf Pehrsson, Vice President Government & Industry Relations, Ericsson
Eva Häussling, Verkställande ledamot, Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening