Trä- och Möbelföretagen ny medlem i Utrikeshandelsföreningen

David Johnson – VD för Trä- och Möbelföretagen svarar på tre korta frågor:

1. Varför blev Trä- och Möbelföretagen (TMF) medlem i Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening?
    Svensk Möbelindustri exporterar 70 % av det som produceras. Export är en överlevnadsfråga för industrin och eftersom näringslivet kanaliserar sitt inflytande och sitt ägande av Business Sweden genom Utrikeshandelsföreningen känns det som ett naturligt val att engagera sig där
  2. Vad tycker ni på TMF att Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening kan göra för att främja Sveriges utrikeshandel?
    Genom att vara den samlade rösten för det svenska näringslivet i exportfrågor kan Utrikeshandelsföreningen vara en aktiv kraft och röst i frågor rörande exportfrämjande. Genom delägandet i Business Sweden är Utrikeshandelsföreningen också en viktig aktör när det gäller påverkan av Business Swedens starka roll på en rad lokala marknader.
  3. Vad kan TMF göra för att hjälpa företag med sin internationalisering?
    Bidra med nätverk, kunskaper, kontakter och plattformar som det enskilda exportföretaget inte har tillgång till. TMF kan även som företrädare för specifika branscher peka på specifika problem.

Dela detta inlägg