Lyckat årsmöte i Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening

Krister Nilsson, statssekreterare hos utrikeshandelsminister Anna Hallberg

Tack till alla talare och deltagare på Utrikeshandelsföreningens årsmöte den 30 mars där vi i år gästades vi av Krister Nilsson, Annika Rembe samt Karl-Henrik Sundström. Det var härligt att kunna ses på riktigt och mingla med deltagarna.

Så här beskrev vår styrelseledamot Marianne Wittbom dagen:

– Årsmötet med de tre talarna var en höjdpunkt. Bra mix med olika perspektiv och intressanta synpunkter som det finns anledning för oss i Utrikeshandelsföreningen att lyfta inom ramen för vårt fortsatta arbete framöver.  Tänker bl. a. på Annika Rembes tankar kring svenska företags synlighet, eller snarare brist på synlighet i de sammanhang som vi själva vill synas i, och många gånger tror att vi syns i såsom innovation, miljö och hållbarhet m m.  Det är väl ”Sverigebilden” som förändras beroende på vilket perspektiv man har. Vår bild av oss själva skiljer sig från en utomstående betraktares bild. Även rapporten från Expo 2020 som var rolig att få ta del av men som uppvisade brister i vad som verkligen åstadkommits för näringslivets del.  Om det ens fanns sådana mål?

Dela detta inlägg