Välkommen på årsmöte i Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening

Datum: onsdagen den 30 mars 2022

Tid: kl. 15.15 – 16.30 med efterföljande mingel

Plats: Wallenbergaren, Näringslivets Hus, Storgatan 19, Stockholm

I år gästas vi på Utrikeshandelsföreningen av Krister Nilsson, Annika Rembe och Karl-Henrik Sundström.

Krister Nilsson, statssekreterare hos utrikeshandelsminister Anna Hallberg som talar om regeringens arbete med handels- och investeringsfrämjandet under pandemin och rådande omvärldsläge, hur han ser på utvecklingen och utmaningarna för den internationella handeln framöver.

Annika Rembe med lång erfarenhet av att främja svenska intressen, inte minst näringslivets, senast som Sveriges generalkonsul i New York 2018-2021 och tidigare bl. a. som generaldirektör för Svenska institutet besvarar frågan hur känd Sverige egentligen är som innovationsland utomlands och hur vi kan bli bättre i handeln med USA.

Karl-Henrik Sundström, tidigare vd för Stora Enso och numera ordförande i kommittén för Sveriges deltagande i världsutställningen Expo 2020 ger sin syn på världsutställningen i Dubai som avslutas den 31 mars och vad Expon betyder för Sverige och dess handel med omvärlden.

Vi avslutar årets möte med mingel i matsalen på entréplanet, Näringslivets Hus.

Varmt välkomna!

Med vänliga hälsningar,